Zaujaly vás naše služby, ale máte ještě nejasnosti? Nechte nám váš kontakt. Ozveme se vám a společně najdeme nejlepší řešení.
Pro každého z vás někdy nastane situace ve které si nevíte rady. Přitom to může být úplný nesmysl, který lze vyřešit pomocí několika kliknutí myši. Protože spousta takových situací nastává často u většiny uživatelů, připravili jsme pro vás sekci s odpověďmi na takové dotazy v následující sekci.
Nemůžu se z mého e-mailového programu (Outlook Express) připojit ke schránce.
Program zobrazuje zprávu o chybě připojení k SMTP nebo POP3 serveru.
Situace může nastat zejména pokud není správně nastavený program,
který pro příjem pošty používáte. Doporučujeme průvodní nastavení svěřit
odborníkovi (správci sítě), případně se držet pokynů v PDF dokumentu,
který jste obdrželi od e-mailové podpory Move.cz. V případě, že situace
nastala náhle bez jakýchkoliv zásahů do nastavení počítače, zkontrolujte
připojení k internetu. Pokud připojení jako takové funguje, doporučujeme
ještě připojit se k vašemu e-mailovému účtu pomocí rozhraní WebMail,
kde po zadání vašeho emailu a hesla zjistíte, zdali je schránka v provozu.
Jaký je rozdíl mezi POP3 a SMTP serverem?
Je to jednoduché, POP3 je protokol pro příjem pošty.
Název je pro emaily v rámci našich služeb vždy "posta.move.cz".
SMTP je nutný pro odesílání pošty a máte dvě možnosti jak jej nastavit
ve svém programu pro správu pošty.
Rychlejší a bezpečnější řešení je nastavit SMTP server vašeho poskytovatele
připojení k internetu, jeho jméno vám sdělí právě provozovatel vašeho
připojení (jednoduše se ptejte po SMTP serveru). Druhé řešení je vhodné
pokud se připojujete z různých počítačů nebo přes různé poskytovatele, či
vám první řešení nefunguje. V tomto případě nastavíte jako SMTP server také náš
"posta.move.cz" ale je třeba aktivovat volbu, která se jmenuje "Server
požaduje ověření" nebo také "Ověření pomocí stejného nastavení jako pro POP3"
ve vašem programu pro správu pošty. Je to z důvodu zabezpečení proti zneužití
našeho serveru a tím ohrožení funkčnosti vámi využívaných služeb.
Můžu si změnit heslo ke své schránce nebo nastavit automatickou odpověď v nepřítomnosti?
Ano, tomuto rozhraní říkáme MailAdmin a najdete ho na adrese
mailadmin.move.cz a to vždy a ze
kteréhokoliv počítače na internetu. Stačí pouze znát svůj email a své aktuální heslo
a vše již snadno a přes web nastavíte.
Rád bych se připojoval k emailu odkudkoliv, máte webové rozhraní pro poštu?
Ano, tomuto rozhraní říkáme WebMail a najdete ho na adrese
posta.move.cz a to vždy a ze
kteréhokoliv počítače na internetu. Stačí pouze znát svůj email a své aktuální heslo
a vše již snadno a přes web nastavíte.
Provozujete antivirovou ochranu emailové komunikace?
Samozřejmě. Náš důraz na bezpečnost by ani neumožnil provozování
poštovního serveru bez antivirové ochrany. Napadená elektronická pošta,
nebo pošta s podezřením na napadení, je automaticky tříděna. Navíc je
databáze virů neustále pod dohledem a dbá se na její aktuálnost a
maximální funkčnost.
Provozujete ochranu proti nevyžádané poště (spamu)?
Ano. Pokud jste u nás teprve krátkou dobu, doporučujeme tak měsíc počkat,
než se náš program naučí poznávat váš spam. V případě, že budete pravidelně
dostávat spamy určitého typu, doporučujeme aby jste je náš antispam naučili
přímo. Stačí odeslat inkriminovanou zprávu na spams@move.cz
A když chci mít nevyžádanou poštu plně pod kontrolou?
Pak doporučujeme aplikaci, která přímo na vašem počítači
dokáže spam, tedy nevažádanou poštu filtrovat. Vy však neztratíte kontrolu nad tím,
co ještě tímto filtrem projde a co ne, protože všechna pošta je pouze označována jako
spam, nicméně přijímána i nadále do vašeho emailového programu. Více informací
o takovém programu najdete na webu: spampal.sidak.net.
Pokud chcete mít kontrolu absolutní, doporučujeme aby jste nás požádali o
deaktivaci antispamového filtru pro vaši doménu.
Můžu posílat přes servery move.cz přílohy v nebezpečných příponách?
Ne. Z bezpečnostních důvodů není možné tyto potencionálně
nebezpečné přípony posílat ani přijímat. Pokud opravdu potřebujete takový
soubor v příloze zaslat, doporučujeme jej zabalit například v ZIP formátu.
Jde zejména o přípony: *.exe, *.vbs, *.pif, *.scr, *.bat, *.cmd, *.com, *.dll a podobné.
Jak zajistím aby mi na mobilní telefon chodila informace o příchozím emailu?
To snadno vyřešíte tak, že si u svého operátora nejprve aktivujete
tzv. mobilní emailovou schránku (např. jan.novak@vodafonemail.cz nebo jan.novak@t-zones.cz
atp.). Na tuto schránku si následně necháte zasílat kopie všech příchozích zpráv, podobně
jako by jste si nechali zasílat kopie zpráv na jakýkoliv jiný emailový účet. Toto nastavení
můžete provést v administraci své emalové schránky na mailadmin.move.cz.
Přímé zasílání na telefonní číslo technicky nezajišťujeme.
Kde najdu rozhraní pro správu databáze?
Pro správu MySQL na adrese: mysql2.move.cz
Pro správu PostgreSQL na adrese: pgadmin2.move.cz
Pro správu Tomcat na adrese: http://www.vasedomena.cz/manager/html
Jak můžu změnit stránku s nenalezeným souborem, tzv. Error 404?
Velice jednoduše, stačí když si do kořenového adresáře své domény
nakopírujete soubor s názvem 'error404.php'. Ten už může
být vizuálně plně ve vašich rukou.
Jaké provozujete verze PHP a MySQL?
V současnosti běží naše webhostingové služby na PHP verze 4 a MySQL databázi verze 4.1, případně
na odvozených verzích záplatujících bezpečnostní rizika.
Můžete hostovat server s příponou .sk, .com, .net nebo jinou?
Samozřejmě. Mezi našimi klienty je několik zahraničních společností z
různých koutů světa a s různými koncovkami domén. Přípony jako .com, .sk apod.
nejsou pro nás žádným problémem a postaráme se plně o jejich provoz.
Většinu těchto domén pro vás přímo zaregistrujeme nebo převedeme. Kompletní
ceník a rozsah nabízených domén naleznete zde.
Jsou v rámci webhostingu statistiky přístupů a pravidelné zálohy?
Ano. Rozsáhlé statistiky přístupů k vašim serverům i pravidelné
zálohování dat jsou samozřejmostí stejně jako spousta dalších standardně
dodávaných služeb zahrnutých v ceně.
Jaké jsou parametry Java u webhostingu?
Provozujeme v současnosti na jednom stroji Java 1.4 a
Tomcat 4.x. Na nové webhostingové servery již umísťujeme aktuální konfiguraci
(v současnosti jde o verzi Java: jdk1.6.0 a Tomcat: 5.5.20). Pomocí Admin rozhraní
je možno aplikace spouštět, vypínat, nebo provádět deploy, Tomcat jako takový
se restartuje z příkazové řádky, nebo je možné nainstalovat webovou aplikaci,
která to zajišťuje pomocí browseru. Veškeré instalace jsou v rámci serveru
vždy sdílené pro všechny uživatele.
Mohu se stát vaším obchodním zástupcem nebo partnerem?
Jednoznačně! Vítáme veškeré možnosti obchodní spolupráce. Jsme otevření
jakémukoliv modelu spolupráce, který zaručuje možnost dobrých příjmů pro
obě zúčastněné strany.